26.6.2015

LIEBSTER AWARD -HAASTE


High & Light -blogin Henna ja Mennen ja tullen -blogin Fanni heittivät minua haasteella nimeltä Liebster AwardLiebster Awardin tarkoituksena on kerätä näkyvyyttä vähän pienemmille, alle 1000 lukijan blogeille. 

Haasteen säännöt ovat seuraavanlaiset:

1. Postaa haaste blogiisi
2. Kiitä bloggaajaa, jolta sait haasteen ja linkkaa takaisin hänen blogiinsa
3. Kirjoita 11 satunnaista faktaa itsestäsi
4. Vastaa nimeäjäsi 11 kysymykseen ja keksi omat 11 kysymystä
5. Nimitä 11 bloggaajaa, jolle tahdot tämän palkinnon antaa
6. Ilmoita ehdokkaille (jotka päätit kohdassa 5.) haasteesta.



11 satunnaista faktaa minusta:
IMG_0034

1. Kun löydän superkivan ja kohtuuhintaisen vaatteen, vaikkapa paidan, saatan ostaa hetken päästä uuden kappaleen jemmaan. Näin varsinkin, jos kyseessä on jokin herkästi tahriintuva väri, jonka jokin tyhmä likatahra voisi lopullisesti pilata. Moni pitää tätä tapaa ihan naurettavana, mutta yhtäkään tuplaostosta en ole katunut. 
2. Saan välillä pinnistellä muistaakseni, etteivät kaikki ihmiset jaa samaa (parasta) huumorintajua mun kanssa. Mulla on välillä tapana laukoa vakavalla naamalla omasta mielestäni ihan selvästi vitsiksi luokiteltavia typeryyksiä, joiden takia moni ihminen on erehtynyt luulemaan mua ihan käsittämättömän palikaksi tai ylimieliseksi, taitojeni todellisesta tasosta vieraantuneeksi ääliöksi. Hahaa. 
3. Haluaisin olla isona muusikko-näyttelijä-kirjailija-valokuvaaja-yhteiskuntatieteilijä-psykoterapeutti. Äsken luottelemani lista on ollut lähes sama jo ainakin yläasteelta saakka. Toivon todella, että elämä antaisi aikaa toteuttaa kaiken. Puolentoista-kahden vuoden päästä taskussa on toivottavasti kandin paperit yhteiskuntatieteistä, sen jälkeen houkuttaisi lähteä opiskelemaan vielä jotain ihan muuta. Haluan myös käyttää enemmän aikaa musiikkiprojekteihini ja kirjoittamiseen. 
4. Soitin 9-vuotiaasta 16 vuoden ikään saakka selloa. Se ei ollut ihan oma juttuni, mutta nyt parikymppisenä soittotaito tekisi mieli kaivaa uudestaan esiin. Musiikkillinen vahvuuteni on ehdottomasti laulamisessa, mutta soitan myös kitaraa ja pianoa. 
5. Täytän lokakuussa 22, mutta mua luullaan edelleen jatkuvasti juuri lukion aloittaneeksi. Aina välillä loukkaannun tästä, koska usein mua luullaan samalla myös tyhmäksi. 
6. Ärsyynnyn mustavalkoisesta ajattelusta ja ihmisten ilkeydestä. Ja myös siitä, jos joku luulee mua tyhmäksi, koska näytän nuorelta ja olen esimerkiksi blondi. Ärsyynnyn, kun ihmiset yllättyvät siitä, että mulla onkin aivot. Toivoisin ihmisten olevan avarakatseisempia ja vähemmän tuomitsevia. 
7. Pyrin kiinnittämään päivittäin huomiota hyviin ja kauniisiin asioihin elämässäni. Uskon, että meillä on paljon valtaa oman elämämme luomissa ja että jatkuva peloissa ja muissa negatiivisissa ajatuksissa vellominen saa meidät lopulta kohtaamaan ne suurimmat pelkomme. Oon pohjimmiltani aika pelkuri, mutta kasvamassa siitä ominaisuudesta irti. 
8. Olen feministi.
9. Oon poseerannut valokuvissa samoilla tavoilla niin kauan kuin oon vain osannut seistä ja istua paikoillani. 
10. Syön ihan uskomattomia määriä suklaata. Moni kaverinikin on ihmetellyt, miten pystyn ahtamaan itseeni niin paljon rasvaa ja sokeria. En tahtoisi nähdä omia sisäelimiäni. 
11. Oon täysin nolla teknisten laitteiden kanssa. Oon aina se, kenen puhelin katoaa verkosta ja joka ei osaa liittyä johonkin hiton wifi-verkkoon tai vahinkotykkäilee Facebookissa. Kaipaan palikkapuhelimia. 


IMG_0453

Fannin kysymykset:

1. Mihin matkustaisit, jos voisit matkustaa minne tahansa?
Tällä hetkellä tekisi mieli Lontooseen, mutta toisaalta olisi kiintoisaa käydä jossain oikeasti kaukana, vaikka Australiassa. 

2. Mikä on lempituoksusi?
Ainakin sade, vastaleikattu nurmikko ja kahvi herättää positiivisia fiiliksiä, jollain hassulla tavalla myös metroasemat muualla, paitsi täällä Helsingissä. Hajuvesistä lempparini on se ainokaiseni, Marc Jacobsin Daisy Sorbet. Myös muut Marc Jacobsin tuoksut on mun mieleeni. 

3. Mikä oli lapsuutesi lempisatu?
Niitä oli tosi monia. Tykkäsin erityisesti kaikista vähän pelottavista, vaikka olin - ja olen edelleen - ihan nössö. Susi ja 7 pientä kiliä oli yksi lemppareista. Mummolassa pyysin mummoa aina lukemaan Kaalinpää-nimisen sadun. Se oli muistaakseni vähän lällympi.

4. Meri vai järvi?
Meri. Oon aina asunut lähellä merta. 

6. Mitä musiikkia kuuntelet juuri nyt (tai mikä on tehosoitossa)?
Yksittäisistä biiseistä Family of the Yearin Hero ja Belle & Sebastianin Nobody's Empire, albumeista Empire of the Sunin Ice on the Dune.

7. Mikä on bravuurileivonnaisesi tai ruokalajisi?
Intialaisen ja nepalilaisen ruuan valmistaminen onnistuu multa yllättävän hyvin. Oon erityisen hyvä ruokien maustamisessa! Leivonnaisista browniet ja muffinssit kuuluu bravuureihin.

8. Mikä on lempikirjasi?
Tähän pitäisi varmaan vastata jollain hienolla, maailmaa mullistavalla teoksella, mutta olen rehellinen: Harry Potter -sarja. Sekin on hei omanlainen maailmanmullistaja. Oon myös hulluna Pohjois-Koreaa ja uskonnollisia liikkeitä, eritoten niistä irrottautumista, käsitteleviin kirjoihin. 

9. Miten meikkaat arkisin?
Aika samalla tavalla kuin juhlaankin, mutta vähän kevyemmin. Huoliteltu, mutta mahdollisimman luonnollinen pohja ja kevyt silmämeikki kuuluvat kuvioon. Mun arkimeikistä löytyy aina ainakin meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteri, poskipuna, sävyjä mun MAC-luomivärinelikosta, ripsari, kulmatuote ja rajaustuote. Ja huulipunaa on pakko olla ihan aina. 

10. Miten pukeuduit teininä?
Välillä ihan järkyttävällä tavalla, apua! Olin yläasteen alussa poikatyttö, loppupuolella joku hipsterin esiaste sekoitettuna runotyttöhippiin. Lukiossa olin aika tavallinen. 

11. Mitä karkkeja valitset irtokarkkipussiin?
Ihan paras kysymys! Niitä vaalean- ja tummanruskeakuorrutteisia lakuja, jogurttirusinoita, kirpeitä tutteja, amerikanpastilleja, maissipalloja, Susu-paloja ja keltaisella sitruunajutulla kuorrutettuja lakurakeita.

Hennan kysymykset:

1. Mikä sai sinut aloittamaan bloggaamisen?
Tarve purkaa kosmetiikkahössötystä muillekin kuin kuuroille korville, eli poikaystävälle ja meikkaamisesta ei niin kiinnostuneille kavereille. Toki myös rakkauteni kirjoittamista ja valokuvaamista kohtaan olivat ratkaisevia asioita. 

2. Millä tuotteella yleensä aloitat meikkaamisen?
Laitan aina ensimmäisenä kosteusvoidetta, sitten meikkivoidetta. Toisinaan laitan ennen meikkivoidetta primeria ja peitän peitevoiteella esimerkiksi nenänpielien punoitusta, mutta useinmiten se välivaihe jää pois.

3. Jos voittaisit arvonnassa 10 kappaletta tuotteita yhdeltä vapaavalintaiselta kosmetiikkabrändiltä, minkä brändin tuotteita valitsisit?
Hankala valinta! Todennäköisesti Narsin tuotteita, mutta vahvoja vaihtoehtoja olisivat myös esimerkiksi Urban Decay, MAC ja Origins.

4. Vältteletkö jotain kosmetiikan ainesosaa? Jos välttelet, niin mitä ja miksi?
En mitenkään hysteerisesti.

5. Opiskeletko tai työskenteletkö kauneusalalla, vai onko kosmetiikka vain harrastus?
Kosmetiikka on mulle rakas, vielä aika uusi harrastus.

6. Tunnetko olosi kotoisaksi julkisilla paikoilla myös ilman meikkiä?
Ennen kyllä, mutta nykyisellä ihollani en niinkään. Harmi. 

7. Milloin viimeksi poistuit mukavuusalueeltasi?
Viikko sitten, kun päätin ruveta kesänörtiksi lueskelemalla matikkaa, joka on aina ollut kaukana mun erityisosaamisesta. Sujui muuten paremmin kuin osasin ikinä toivoa!

8. Mainitse jokin holy grail -kosmetiikatuotteesi?
MAC:in voidemainen Paint Pot -luomiväri sävyssä Painterly on tähän mennessä paras löytämäni luomivärinpohjustaja. Vieraannun jatkuvasti enemmän Urban Decayn klassikkoprimerista, sillä se ei vain tykkää tulla toimeen mun paksun peitevoidekerroksen kanssa, joka on ihan välttämätön ennen kuin voin levittää mitään primeria ja luomiväriä mun tummille luomilleni. 

9. Lempparisiveltimesi?
Ykkössijan jakavat tällä hetkellä Ecotoolsin Custom Coverage Buffing Brush ja Real Techniquesin Base Shadow Brush.

10. Mitä haluat saavuttaa blogillasi?
Onnistumisfiiliksiä. Ne voivat syntyä niin omasta mielestäni onnistuneista postauksista, kivoista kommenteista kuin vaikka uusista lukijoistakin. Toivon, että blogistani välittyy aito innostus tekemääni kohtaan.

11. Viimeisenä klassikko, eli mitä ottaisit mukaan autiolle saarelle?
Ainakin kitaran ja varmaan myös kyniä ja paperia.


Kysymykseni haastamilleni bloggaajille:

1. Noloin meikkimokasi?
2. Minkä kosmetiikkabrändin toivoisit saapuvan Suomeen?
3. Kuinka paljon käytät keskimäärin rahaa kosmetiikkaan kuukaudessa?
4. Minkä biisin kuullessasi suljet takuuvarmasti radion?
5. Mikä on omituisin tapasi?
6. Mitä tykkäät syödä aamupalaksi?
7. Missä ammatissa et voisi ikinä kuvitella itseäsi? Miksi?
8. Suosikkikouluaineesi peruskouluaikoina?
9. Jos saisit nyt 1000 euroa, jotka sinun tulisi käyttää heti, mitä ostaisit?
10. Juna vai bussi?
11. Millainen olisi unelmiesi koti ja missä se sijaitsisi?


Haastan Cosmetic Landin Catarinan ja Neiti Minttukihara -blogin Nellan!

Kiitos vielä Fannille ja Hennalle!

4 kommenttia:

  1. Minäkään en tahtoisi nähdä omia sisäelimiä, koska suklaa <3 Siitä ei vain pysty luopumaan ja levyllinen katoaa hävettävän helposti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, etten ole yksin! Tunnen nimittäin vain tosi hillittyjä suklaansyöjiä.:D

      Poista
  2. Apua mitähän mä keksin noihin faktoihin! :D Sulla on mielenkiintoisia juttuja siellä. Kiitos haasteesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli pieniä vaikeuksia keksiä noin paljon julkaisukelpoisia juttuja, haha!

      Poista