16.1.2015

PERJANTAIAAMUPÄIVÄN VOITONTANSSI!

Jotkut teistä saattavat muistaa, kun avauduin täällä tappelustani Narsin kanssa. Lyhyesti - tilasin Narsilta lokakuun puolivälissä huulipunan sekä ihania luomivärejä ja poskipunia sisältävän paletin, joita ei maksamisesta huolimatta alkanut kuukaudenkaan odottelun ja asiakaspalveluun huhuilun jälkeen kuulua. Lopulta sain koko tilaukseni peruttua. Välissä otin siis asiakaspalveluun yhteyttä ainakin kymmenen kertaa, odotin, ahdistuin, kiukustuin, harmistuin, menetin toivoni, otin taas yhteyttä ja tunsin pientä toivonpilkahdusta. Tilauksen perumisesta huolimatta minulle lähetettiin tilaukseni toinen tuote, huulipuna, mikä synnytti taas oman soppansa. Nars-casen tiimoilta koneelleni muodostui ihan ihkaoma Narsille omistettu kansionsa. Ei, se ei sisältänyt toivelistaa tuotteista, joihin olin hullaantunut, vaan kuitteja, todisteita käydyistä sähköpostikeskusteluista ja kuvankaappauksia verkkopankkini maksuliikenteestä. 

Joulun jälkeen, kun hyvityksen luvanneesta viestistä oli kulunut noin kuukausi, olin jo täysin vakuuttunut siitä, että sinne jäivät massini. 

No eivätpä jääneet.

Kirjauduin aamulla verkkopankkiin ja kummastelin, miksi tilini saldo on isompi numero kuin eilen. Palkkapäiväkin oli jo pari päivää sitten ja ostin eilen huulirasvan, minkä takia summan olisi pitänyt kaiken järjen mukaan kutistua. 

Poikaystävälle onnellisuushuuruissa kirjoitettu viesti kertoo olennaisen.
IMG_2545
Jep, uskokaa tai älkää! Siellä ne nyt ovat, minun ikiomat rahani, turvallisesti takaisin ikiomalla tililläni! Tarkalleen kolme kuukautta tilauksen tekemisen jälkeen!

Vaikka rahat palautuivat, voin silti luvata, etten enää koskaan tee tilausta Narsin virallisille sivuille. Hyi olkoon, en enää koskaan tahdo käydä läpi näin aikaa ja hermoja vievää kärhämää. Palvelu oli sinäänsä ihan ystävällistä, mutta piittaamatonta ja toivottoman hidasta. Rahojani olisi tuskin koskaan kuulunut takaisin, jos en olisi jaksanut kärsivällisesti pyytää niitä kerta toisensa jälkeen. Firma ei tunnu kovin lujasti laista piittaavaan. Nars tekee kivoja tuotteita, sitä en käy kiistämään, mutta näin sotaisan kokemuksen jälkeen en vain enää millään voi katsoa Narsin tuotteita samalla tavalla ihaillen kuin ennen. 

Nyt, kolme kuukautta Narsin kanssa väännettyäni ja lopulta sodan voitettuani on vähän tyhjä olo. Minkähän projektin keksisin seuraavaksi?

Jos tästä kaikesta voi keksiä jotain positiivista, niin:

- opin roimasti tilauksiin ja hyvityksiin liittyviä sanoja ja fraaseja in English
- en löytänyt uutta hullaannuttavaa brändiä, joka veisi rahani





JEE!

2 kommenttia:

  1. Hyvä, että teit tästä postauksia, on varmasti hyötyä lukijoille ja myös googlaajille. Hillitsee kyllä hinkua tilata tuolta huomattavasti. NARSin pohjustaja on paras kokeilemani, muttta onneksi tuo nykyinen riittää varmasti yli vuodeksi. Ehkä tässä tulee reissattua jossain maassa, missä NARSia myydään, niin pääsee ostamaan sitä kautta uuden. Joku muuten kyllä sanoi, että on saanut HQHairilta tilattua NARSia, vaikka sivuilla lukee, etteivät toimittaisi Suomeen.

    Britti-nettikaupoilla on joskus ihan tuskaisen pitkät toimitusajat, esim. BeautyBaylla, joka sekin hillitsee minun intoa tilata niistä. Samoin jos nettikaupan sivuilla lukee, että käyttävät jotain kuriirifirmaa postin sijaan, jätän usein tilaamatta, koska minulla on niistä niin huonoja kokemuksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että nämä avautumispostaukset on koettu hyödyllisiksi.:) Itsekin tahtoisin kuulla minulle ennestään vieraista verkkokaupoista kaikki mahdolliset risut ennen kuin teen tilausta. Vaikka tämäkin Nars-sota oli varmasti harvinainen tapaus, löytyy aiheesta jonkin verran keskustelua netissä, mikä osoittaa, että Narsin palvelu on välinpitämätöntä ja huono onni voi osua kohdalle kenelle tahansa. Jos olisin lukenut oman kokemukseni kaltaisen tarinan ennen tilausta, en takuulla olisi klikannut koriin yhtikäs mitään.

      Olen samaa mieltä myös brittikauppojen hitaudesta! BeautyBay on toimittanut mulle tuotteita joskus viikossa, joskus taas kuukaudessa. Sama homma esimerkiksi Lushin brittisivuston kanssa. Sieltä tosin tuskin olen enää koskaan tilaamassa mitään, koska postikulut nousivat yhtäkkiä pilviin. Ilmaisten postikulujen kanssa hitauden vielä nielee, mutta kun toimituksesta on maksanut erikseen, odottaisi kyllä vastinetta rahoilleen. Mulla on myös pieni kuriirifirmakammo.

      Poista