13.11.2014

MIKSI MEINASIN JÄTTÄÄ BLOGGAAMATTA



”Ennen ihasteltiin Sibeliuksen sinfonioita tai Hitchcockin mestariteoksia. Nyt olemme ihan fiiliksissä, kun voimme itse julkaista oman epävireisen lauluesityksen kaikkien nähtäväksi.”
Pekka Vahvanen, Helsingin Sanomat 9.11.2014.


Olen viivytellyt ja jahkaillut blogin aloittamista pitkään.

Vaikka rakastan kirjoittamista, epäröin pitkään onko minulla tarpeeksi tärkeää ja viisasta sanottavaa teille.

Vaikka minulla on paljon ajatuksia, joita tahtoisin jakaa teidän kanssanne, takaraivossani kolkutti ja kolkuttaa jonkin verran edelleen ajatus siitä, että joku muu, joka oikeasti tietäisi, voisi kertoa ne paremmin. Olen kuitenkin vain Saana kakskytjotain vee, ja tiedän jonkin verran monesta asiasta, mutta en mistään läheskään kaikkea.

Toinen seikka, jonka kanssa kävin vääntöä on itsensä tyrkyttäminen. Blogin kirjoittamiseen, kuten muidenkin sosiaalisten medioiden päivittämiseen, sisältyy aina ainakin pieni ajatus siitä, että oma elämä ja omat ajatukset ovat  muidenkin kuin minun itseni mielestäni kiinnostavia. Bloggaaminen on aina itsekeskeistä. Ainakin vähän. Blogitekstin julkaiseminen sisältää itsessään oletuksen siitä, että se kiinnostaa. Jos näin ei olisi, kirjoitelma jätettäisiin todennäköisesti pöytälaatikkoon. Nimenomaan itsekeskeisyysajatuksen kanssa kamppailin kaikkein pisimpään, kun ryhdyin miettimään vakavasti blogin perustamista. Mikä elämässäni on blogipostauksen arvoista ja mikä taas ei  - vai onko mikään? Asiaa on aika vaikea mitata.

Nyt olen kuitenkin tässä, kirjoittamassa postausta upouuteen blogiini, jonne olen päättänyt kirjoittaa kaikenlaista muutakin kuin hienoa ja tärkeää. Myös sellaisia asioita, joista en tiedä kaikkea ja joissa en ole täydellinen. Ihan vaan, koska se vaikuttaa hauskalta. Tällä kertaa en aio jänistää.

Tämä on minun ikioma blogini, jossa yhdistyvät kiinnostuksenkohteeni ja harrastukseni – toisin sanoen tämä on siis blogi elämästäni.

Aion olla just niin fiiliksissä omien, mahdollisesti jonkun mielestä ihan typerien juttujeni julkaisemisesta kuin haluan. Vaikka en tietäisikään kaikesta kaikkea, tunnen ainakin itseni ja oman elämäni paremmin kuin kukaan muu.

DSC_0965

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti